Τους «ενοχλούσε» η πινακίδα που ενημέρωνε για την ύπαρξη του ΙΕΚ Νέας Ζίχνης και του Σπηλαίου Αλιστράτης(φωτογραφίες)

Μετά από καταγγελία συνεργείο του Δήμου Νέας Ζίχνης υποχρεώθηκε να συμμορφωθεί και αφαίρεσε πινακίδα στην ευθεία του Δαφνουδίου

Μετά από καταγγελία συνεργείο του Δήμου Νέας Ζίχνης υποχρεώθηκε να συμμορφωθεί και αφαίρεσε πινακίδα στην ευθεία του Δαφνουδίου

Το Άρθρο 11 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας(ΚΟΚ) είναι σαφές και δεν επιδέχεται ερμηνειών. Πιο συγκεκριμένα, ορίζει τα κάτωθι: «Απαγορεύεται κάθε διαφήμιση, που πραγματοποιείται με οποιονδήποτε τρόπο και μέσο, στα εκτός κατοικημένης περιοχής τμήματα των χαρακτηρισμένων εθνικών και επαρχιακών οδών και σε ζώνη μέχρι εκατόν πενήντα (150) μέτρων και από τις δύο πλευρές του άξονα των οδών αυτών και είναι ορατή από τους χρήστες των οδών».

Σε κάθε περίπτωση, οι ειδικοί και πολύ ορθά, εντόπισαν με την επιστημοσύνη και τις τεχνικές τους γνώσεις ότι στη διαδρομή των χρόνων μία πιθανή αιτία πρόκλησης κάποιων τροχαίων ατυχημάτων, που κατά καιρούς συμβαίνουν στους ελληνικούς δρόμους είχαν και έχουν ως βασική αιτία την «απόσπαση της προσοχής» του οδηγού εξαιτίας πινακίδων, που είναι τοποθετημένες σε εσφαλμένη θέση, άλλες είναι υπερβολικά και παρατύπως φωτεινές, κάποιες άλλες υπερμεγέθεις, άλλες είναι αμιγώς διαφημιστικές ιδιωτικών επιχειρήσεων, ενώ ορισμένες άλλες κρύβουν έτερες πινακίδες οδοσήμανσης και άρα συνιστούν «δημόσιο κίνδυνο», καθώς περιορίζουν την πληροφόρηση στους οδηγούς.

Δεν είμαι σε θέση να ξέρω, εάν όλα τα παραπάνω συντρέχουν ως λόγοι και απηχούν της προκείμενης πινακίδας, που σήμερα Παρασκευή 16 Μαΐου 2025 το LionNews φιλοξενεί με επισυναπτόμενες φωτογραφίες αλλά αισθάνομαι την ανάγκη και τη «δημοσιογραφική υποχρέωση» να κάνω τις εξής παρατηρήσεις:

1: Για χρόνια στην Εθνική οδό Σερρών-Δράμας, στο ύψος της μεγάλης ευθείας του Δαφνουδίου υπήρχε μία μεγάλη πινακίδα, που αν δεν απατώμαι «διαφήμιζε» κάποιο έργο, που είχε γίνει στην εκεί περιοχή μέσω κάποιου Προγράμματος. Η εν λόγω πινακίδα αφέθηκε στο πέρασμα των χρόνων στο έλεος των καιρικών συνθηκών, ουδέποτε φρόντισε κάποιος αρμόδιος για τη συντήρησή της και πάντως έφτασε στο σημείο να μην χρησιμεύει πουθενά υπό την έννοια ότι δεν παρείχε καμιά πληροφόρηση στους διερχόμενους οδηγούς. Έφτασε στο σημείο να είναι μία πινακίδα-σκέτη σιδεριά και με απόλυτη «μαυρίλα» στην επιφάνεια του σώματός της. Δηλαδή, πλέον δεν αναγραφόταν, φαινόταν τίποτα πάνω στο «σώμα» της πινακίδας. Όμως, η πινακίδα παρέμενε για χρόνια στη θέση της. Γιατί;

2: Κάποια στιγμή πολύ αργότερα και αφού παρήλθαν τα χρόνια όλοι όσοι διερχόμαστε από το εν λόγω σημείο παρατηρήσαμε ότι αυτή η ίδια η πινακίδα ξαναπήρε ζωή, απέκτησε νέο «ντύσιμο», όπως λένε οι ειδήμονες του κλάδου της Γραφιστικής και πλέον αυτή ενημέρωνε ευκρινώς για την ύπαρξη της ΣΑΕΚ(πρώην ΙΕΚ) Νέας Ζίχνης, που από το σημείο, όπου αυτή είναι τοποθετημένη απέχει ελάχιστα χιλιόμετρα. Μάλιστα, στο μισό της επιφάνειάς της η εν λόγω πινακίδα διαφήμιζε επιπροσθέτως και το «θαύμα της φύσης», όπως πράγματι είναι το Σπήλαιο της Αλιστράτης και για το οποίο έχω την πεποίθηση ότι όλοι οι Σερραίοι καυχιόμαστε, που βρίσκεται στον τόπο μας.

3: Αυτή, λοιπόν, η πινακίδα, την πρόσφατη Τρίτη 13 Μαΐου 2025 αφαιρέθηκε. Το ρεπορτάζ μου λέει ότι υπήρξε σχετική καταγγελία και έτσι αρμόδιο συνεργείο του οικείου Δήμου (σσ Δήμος Νέας Ζίχνης) υποχρεώθηκε να μεταβεί στο σημείο και να προχωρήσει στην αφαίρεσή της, όπως και έγινε.

Και τώρα αρχίζουν τα ερωτήματα, οι παρατηρήσεις και οι διαπιστώσεις:

1: Ποιον και γιατί «ενοχλούσε» αυτή η πινακίδα για μία Δημόσια Δομή Εκπαίδευσης, (επισημαίνω Δημόσια κι όχι ιδιωτική), που όλα αυτά τα χρόνια συνιστά «κοιτίδα» Γνώσης, Μάθησης και σε κάθε περίπτωση Πιστοποίησης επαγγελματικών προσόντων;
2: Το άλλο μισό της ίδιας πινακίδας ενημέρωνε με λίγες λέξεις και με μία καλαίσθητη φωτογραφία για την ύπαρξη του Σπηλαίου της Αλιστράτης, το οποίο βρίσκεται εντός των ορίων του ίδιου Δήμου, δηλαδή του Δήμου Νέας Ζίχνης. Αλλά ούτε αυτό έπαιξε ρόλο ως φαίνεται. Άρα, τι ακριβώς κάνουμε; Αποκρύπτουμε τις ομορφιές του τόπου μας και δεν ενημερώνουμε για την ύπαρξή τους;
3: Ερώτηση: Υπάρχουν άλλες πινακίδες στην προέκταση του ίδιου εθνικού δρόμου έως τα όρια του Ν.Δράμας ή του Ν.Καβάλας, που χρήζουν ξηλώματος; Τι αναγράφουν αυτές; Αφορούν διαφημιστικές πινακίδες ιδιωτικών επιχειρήσεων ή έχουν να κάνουν με δημόσιες δομές; Είναι σωστά και νομότυπα τοποθετημένες εκείνες οι πινακίδες;
4: Τι γίνεται με τις πινακίδες οδοσήμανσης, που προδήλως αποκρύπτονται λόγω της πυκνής και άναρχης παρόδιας βλάστησης, που οι κάθε λογής αρμόδιοι λησμονούν να καθαρίσουν; Εάν εμπλακώ σε τροχαίο ατύχημα εξαιτίας κάποιας πινακίδας, που είναι «τυφλή» λόγω χόρτων ή ξεθωριασμένη ή εσφαλμένα τοποθετημένη, άραγε εναντίον ποιου θα πρέπει να στραφώ;
5: Αυτός ή αυτοί, που προχώρησαν στην καταγγελία, αφού προηγουμένως εντόπισαν την επίμαχη πινακίδα και έκριναν ως επιβεβλημένη την αφαίρεσή της, παρατήρησαν παράλληλα ότι ο ασφαλτοτάπητας στο συγκεκριμένο σημείο της κατ’ευφημισμόν Εθνικής οδού Σερρών-Δράμας είναι φθαρμένος, γεμάτος μπαλώματα, σαμαράκια, ρηγματώσεις και ότι η διαγράμμιση είναι μη εμφανής; Άραγε, προχώρησαν αυτός ή αυτοί και για αυτές τις αστοχίες σε αντίστοιχες καταγγελίες;
6: Η πινακίδα ενοχλούσε όσο αυτή ανέγραφε για το Σπήλαιο Αλιστράτης και για τη ΣΑΕΚ Νέας Ζίχνης αλλά σε νωρίτερο χρόνο (άραγε) δεν ενοχλούσε, όταν τότε ανέγραφε για την τέλεση κάποιου έργου; Έγινε τότε ή όχι αντίστοιχη καταγγελία; Εάν όχι γιατί, τη στιγμή που η αρχική πινακίδα τοποθετήθηκε από τη δεακετία του 1990; Άραγε, αποσπάται η προσοχή του διερχόμενου οδηγού μόνο όταν η ματιά του στρέφεται σε γράμματα, που αναφέρονται στη ΣΑΕΚ Νέας Ζίχνης και στο Σπήλαιο Αλιστράτης κι όχι σε ό,τι άλλο;
7: Τα τελευταία πολλά χρόνια είναι κοινά διαπιστωμένο και πάντως δεν επιδέχεται ουδεμίας αμφισβήτησης ότι το πεπαλαιωμένο οδικό δίκτυο του Νομού Σερρών επιβαρύνεται έτι περαιτέρω λόγω της καθημερινής διέλευσης χιλιάδων αυτοκινήτων (αλλά και βαρέων οχημάτων) Βαλκάνιων τουριστών, που μέσω των δρόμων, που διατρέχουν τις Σέρρες καταλήγουν στο παραθαλάσσιο μέτωπο της Παραλίας Οφρυνίου, της Κάριανης και της Ασπροβάλτας, που σημειωτέον δεν ανήκουν καν στο Νομό Σερρών. Και τα ερωτήματα είναι αυτονόητα. Τι φταίει ο Σερραίος φορολογούμενος πολίτης από την καταπόνηση, που υφίστανται οι δρόμοι του τόπου του από οδηγούς άλλων χωρών; Ποιος και κάθε πότε επανορθώνει τις ζημίες, που προξενούνται στον ασφαλτοτάπητα; Γιατί να κινδυνεύουμε εμείς οι γηγενείς Σερραίοι από λάθη, αστοχίες και μπαλώματα, που προέκυψαν εξαιτίας οδηγών άλλων χωρών, που απλώς είναι «περαστικοί»; Ποιος και πώς μπορεί να φέρει προ των εύλογων ευθυνών τους τους Βαλκάνιους, που κατά κόρον χρησιμοποιούν (και άρα φθείρουν) τους δικούς μας δρόμους; Τι ενέργειες έχουν γίνει μέχρι τώρα; Τι αποτελέσματα είχαν αυτές οι ενέργειες;
8: Θέλουμε ή όχι τουρισμό στον τόπο μας; Μέσω και εκείνης της πινακίδας, ο Σέρβος, ο Βούλγαρος, ο Ρουμάνος, ο Ούγγρος, ο Πολωνός, ο Μολδαβός τουρίστας, που μέσω του μεθοριακού σταθμού του Προμαχώνα φτάνει στην Ελλάδα και κατευθύνεται με το αυτοκίνητό του μέσω των σερραϊκών δρόμων προς τη θάλασσα, μόλις έφτανε στην ευθεία του Δαφνουδίου μάθαινε για την ύπαρξη της «Cave of Alistrati» και άρα θα μπορούσε εν δυνάμει να επισκεφτεί το Σπήλαιο της Αλιστράτης αφήνοντας χρήμα στην περιοχή μας και παράλληλα να μορφωθεί για την προίκα του τόπου μας. Δηλαδή, θα μπορούσε μόλις έφτανε στη Μεσορράχη, αντί να στρίψει δεξιά για Δήμητρα, Δραβήσκο (για το δρόμο που οδηγεί στη θάλασσα κατ’επέκταση) να συνεχίσει ευθεία και να επισκεφτεί το Σπήλαιο της Αλιστράτης. Σωστά ή όχι;
Κλείνω …
Το ξήλωμα της πινακίδας, όπως μου επιβεβαίωσαν ιθύνοντες του Δήμου Νέας Ζίχνης έγινε, όπως έγραψα και πρωθύστερα, την Τρίτη 13 Μαΐου 2025. Δηλαδή, την ίδια ακριβώς ημέρα, που εξεδόθη και η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας περί συγχώνευσης (κι επομένως κατάργησης) της ΣΑΕΚ (πρώην ΙΕΚ) Νέας Ζίχνης. Τραγική ειρωνεία και σχήμα οξύμωρο. Αυτά. Μόνο θλίψη…

Ακολούθησε το LionNews.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Σχετικές Ειδήσεις

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors