Ο Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης ζήτησε την αρωγή του Πρωθυπουργού και της κυβέρνησης για την επιστροφή των κλαπέντων ιερών κειμηλίων της Εκκλησίας των Σερρών
Σε ιδιαίτερα θερμό και εγκάρδιο κλίμα πραγματοποιήθηκε σήμερα, Παρασκευή 29 Μαΐου 2026, στις 10 το πρωί, στο Μέγαρο Μαξίμου, η συνάντηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγο, παρουσία και του Βουλευτή Σερρών Τάσου Χατζηβασιλείου.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο Σεβασμιώτατος ευχαρίστησε τον Πρωθυπουργό για την πραγματοποίησή της και του ευχήθηκε καλή δύναμη στο έργο του για την πρόοδο και την ευημερία της χώρας, ζητώντας παράλληλα τη διαρκή στήριξη της Πολιτείας προς τον ακριτικό Νομό Σερρών, έναν τόπο με πολλές δυνατότητες αλλά και αυξημένες ανάγκες.
Ο Σεβασμιώτατος ζήτησε την αρωγή του Πρωθυπουργού και της Ελληνικής Κυβερνήσεως για την επιστροφή των κλαπέντων ιερών κειμηλίων από την Εκκλησία των Σερρών, κατά τα έτη 1913,1917 και 1942. Ο Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης υπογράμμισε ότι η τοπική Εκκλησία δίνει εδώ και χρόνια αγώνα για τον επαναπατρισμό τους, χαρακτηρίζοντας το αίτημα ζήτημα ιστορικής δικαιοσύνης και ηθικής αποκατάστασης.
Πρ.Παυλόπουλος από τις Σέρρες: «Πολιτισμική τυμβωρυχία» τα κλαπέντα Ιερά Κειμήλια (φωτό+vid)
«Το πάντοτε ανοικτό για εμάς ζήτημα της επιστροφής των παρανόμως αφαιρεθέντων Μητροπολιτικών και μοναστηριακών κειμηλίων, είπε ο Σεβασμιώτατος, από την γείτονα χώρα Βουλγαρία στα πικρά και πέτρινα χρόνια των πολέμων, είναι αίτημα δικαιοσύνης και ιστορικής αληθείας, πάντα επίκαιρο και ανοικτό! Είναι επάναγκες να εξετασθεί με την δέουσα προσοχή και ευαισθησία, με βάση τις διεθνείς συνθήκες και τους κανόνες δικαίου της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, το ζήτημα της επιστροφής τους, στους χώρους που ανήκουν. Παρακαλούμεν, όπως, έχωμεν την υψηλήν συναντίληψίν Σας στον δίκαιον αυτόν αγώνα, της Σερραϊκής Εκκλησίας και συνόλης της κοινωνίας», τόνισε ο Μητροπολίτης κ.Θεολόγος.
Από την πλευρά του, ο Κυριάκος Μητσοτάκης διαβεβαίωσε ότι το θέμα βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες της Ελληνικής Πολιτείας και των συναρμόδιων υπουργείων στο πλαίσιο των επαφών με τη γείτονα χώρα. Όπως ανέφερε, οι προσπάθειες για την προώθηση του ζητήματος θα συνεχιστούν με συνέπεια και επιμονή.
Παράλληλα, ο Πρωθυπουργός τόνισε ότι η Ελληνική Κυβέρνηση επιθυμεί ειλικρινώς την γόνιμη συνεργασία με την Εκκλησία μας, η οποία επιτελεί ένα σπουδαίο πνευματικό, κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο επ’ ωφελεία του λαού μας. Η ενότητα και η ομοψυχία, είπε, αποτελούν προϋπόθεση για την ευημερία και ευστάθεια της Πατρίδας μας.