Οι φαρμακευτικοί συνεταιρισμοί της χώρας σχεδιάζουν το τεχνολογικό τους μέλλον στις Σέρρες
Σε μια εποχή όπου η τεχνολογία και η ψηφιοποίηση επανακαθορίζουν τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων, οι Συνεταιρισμοί Φαρμακοποιών της χώρας καλούνται να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και να χαράξουν τη στρατηγική τους για το μέλλον. Με επίκεντρο τον ψηφιακό και τεχνολογικό μετασχηματισμό, που αποτελεί πλέον προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη κάθε σύγχρονου οργανισμού, πραγματοποιείται αυτό το Σαββατοκύριακο στις Σέρρες το 39ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Συνεταιρισμών Φαρμακοποιών Ελλάδος (ΟΣΦΕ).
Το συνέδριο φιλοξενείται στο ξενοδοχείο Elpida Resort & Spa με την οργανωτική ευθύνη και τη φιλοξενία να ανήκει στον Συνεταιρισμό Φαρμακοποιών Σερρών και συγκεντρώνει εκπροσώπους συνεταιρισμών από όλη τη χώρα, διακεκριμένους επιστήμονες, στελέχη της φαρμακευτικής αγοράς, καθώς και εκπροσώπους της πολιτικής ηγεσίας, της αυτοδιοίκησης και τοπικών φορέων.

Το πρόγραμμα του συνεδρίου είναι δομημένο σε δύο μεγάλες θεματικές ενότητες που καλύπτουν τόσο το στρατηγικό όσο και το πρακτικό κομμάτι της μετάβασης στη νέα ψηφιακή εποχή. Το πρώτο μέρος, υπό τον τίτλο «Κατανοούμε το περιβάλλον – δρομολογούμε τις αποφάσεις», εστιάζει στην ουσία του μετασχηματισμού και στον τρόπο με τον οποίο επηρεάζει την ανταγωνιστικότητα και τη βιωσιμότητα των συνεταιρισμών. Οι εισηγητές αναλύουν τη σημασία της στρατηγικής, η οποία προηγείται κάθε επένδυσης, αναδεικνύοντας τις συχνές παγίδες και τα παραδείγματα επιτυχίας ή αποτυχίας. Παράλληλα, εξετάζεται ο ρόλος ενός σωστά δομημένου Business Plan για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας, η κρίσιμη διαχείριση της αλλαγής σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού, καθώς και τα αυστηρά κριτήρια επιλογής που καθορίζουν ποιες τεχνολογικές λύσεις εξυπηρετούν πραγματικά τον οργανισμό και ποιες πρέπει να αποφευχθούν.
Το δεύτερο μέρος του συνεδρίου, με τίτλο «Μεταφράζουμε τη στρατηγική σε εργαλεία, λύσεις και πρακτικές εφαρμογές», περνά στην πράξη. Εδώ παρουσιάζονται τα βασικά πληροφοριακά συστήματα, όπως το ERP, το WMS και τα εργαλεία Business Intelligence (BI), τα οποία αποτελούν τον ψηφιακό εγκέφαλο ενός σύγχρονου συνεταιρισμού. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις αυτοματοποιημένες λύσεις αποθήκευσης και συλλογής παραγγελιών, καθώς και στις προηγμένες λύσεις RELEX που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Επιπλέον, αναδεικνύεται η δημοκρατική διάσταση της τεχνολογίας, καθώς οι ψηφιακές πλατφόρμες μπορούν να ενισχύσουν τη διαφάνεια και τη συμμετοχή των μελών στις αποφάσεις. Το πρόγραμμα συμπληρώνεται με τα συμπεράσματα από την πρόσφατη αποστολή της ΟΣΦΕ στο Βέλγιο, μια σύντομη τελετή βραβεύσεων και την προβολή του νέου εταιρικού βίντεο της Ομοσπονδίας.

Ο πρόεδρος της ΟΣΦΕ, Βασίλης Μπιρλιράκης, υπογράμμισε τη σπουδαιότητα της φετινής διοργάνωσης, σημειώνοντας ότι ο Συνεταιρισμός Σερρών αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα μέλη της ομοσπονδίας. Ο κ. Μπιρλιράκης τόνισε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι πλέον μια παράλληλη δραστηριότητα, αλλά αποτελεί τον πυρήνα της οργάνωσης και της λειτουργίας των επιχειρήσεων. Αυτή η εξέλιξη επιφέρει άμεσα οφέλη στην καθημερινότητα των συνεταιρισμών, με τελικό θετικό αντίκτυπο στην καλύτερη εξυπηρέτηση των ίδιων των φαρμακοποιών.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στην κοινωνική δράση της Ομοσπονδίας για τη μέριμνα της κοινότητας, αναδεικνύοντας την ενημερωτική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη ημέρα στο κέντρο των Σερρών για την ορθή απόρριψη των ληγμένων οικιακών φαρμάκων στους ειδικούς κάδους των φαρμακείων, προκειμένου να προστατευθεί το περιβάλλον και η δημόσια υγεία από την επικίνδυνη επιστροφή των ουσιών αυτών στη διατροφική αλυσίδα.

Από την πλευρά της, η πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συνεταιρισμού Σερρών, Φιλιώ Δίμηζα, χαρακτήρισε το θέμα του συνεδρίου εξαιρετικά μεγάλο και επίκαιρο. Εξέφρασε την πεποίθηση ότι μέσα από τις εργασίες θα δοθούν όλα τα αναγκαία εφόδια, οι προτάσεις και οι λύσεις, ώστε κάθε συνεταιρισμός να αναπτυχθεί και να βγει αλώβητος και θωρακισμένος στο σύγχρονο τεχνολογικό περιβάλλον.
Η κ. Δίμηζα αποκάλυψε ότι ο Συνεταιρισμός Σερρών έχει ήδη ξεκινήσει από τον Φεβρουάριο την υλοποίηση αρκετών αναπτυξιακών προγραμμάτων. Παραδέχθηκε ότι η ψηφιακή και τεχνολογική μετάβαση είναι μια επίπονη και δύσκολη διαδικασία, επεσήμανε όμως ότι πρόκειται για μια αναγκαία αλλαγή αν ο κλάδος θέλει να παραμείνει ισχυρός πυλώνας και να βρίσκεται σταθερά μπροστά από τις εξελίξεις.
