Το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών ανακοίνωσε ότι η συμμετοχή της Γλυκερίας στη συναυλία για τα Ελευθέρια δεν μπορεί να γίνει δεκτή – Αναζητείται νέος ερμηνευτής
Το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών, ανακοινώνει πως η συμμετοχή της Γλυκερίας στην επετειακή συναυλία για τα «Ελευθέρια» μια συναυλία αφιερωμένη στα εκατό χρόνια της γέννησης του Μίκη Θεοδωράκη (με τη συμμετοχή της ορχήστρας «Μίκης Θεοδωράκης»), δεν μπορεί να γίνει δεκτή λόγω της συμμετοχής της τραγουδίστριας σε προγραμματισμένη συναυλία στο Ισραήλ, τον επόμενο μήνα.
Το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών, πολύ σύντομα θα ανακοινώσει τον ερμηνευτή ή την ερμηνεύτρια που θα πραγματοποιήσει τη συναυλία μαζί με τον Παντελή Θαλασσινό και τους υπόλοιπους συνεργάτες της ορχήστρας «Μίκης Θεοδωράκης».
Διαβάστε ακόμη Ελευθέρια στις Σέρρες: Τελικά πόσο θα κοστίσει η συναυλία Γλυκερίας-Θαλασσινού;(Vid)
Στο θέμα της ακύρωσης της συμμετοχής της συναυλίας αναφέρθηκε με ανάρτησή του στο Facebook ο καλλιτεχνικός δευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών Γιώργος Ανδρέου.
«Όταν ο Ελληνικός στρατός απελευθέρωσε τις Σέρρες στις 29 Ιουνίου 1913, μπήκε σε μια πόλη ολοκληρωτικά πυρπολημένη. Ελάχιστα κτίρια γλύτωσαν από την καταστροφική μανία των Βουλγάρων. Ιστορικά αρχαιολογικά μνημεία, πολύτιμοι βυζαντινοί ναοί, σπίτια και καταστήματα, όλα τα κατάπιε η φωτιά.
Η ιστορική μνήμη, οι αναφορές, οι αναλογίες…Όχι, δεν είμαστε καλλιτέχνες “για να κάνουμε την δουλειά μας”, δεν είμαστε νησί έξω από τον κόσμο και τα βάσανα του, ούτε η Τέχνη είναι “ουδέτερη”», έγραψε ο Γιώργος Ανδρέου.
Σημειώνεται ότι μόλις την Τετάρτη 28 Μαΐου 2025 το Δημοτικό Συμβούλιο Σερρών ενέκρινε την έκτακτη επιχορήγηση του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών για τη διοργάνωση της επετειακής συναυλίας με τη Γλυκερία και τον Παντελή Θαλασσινό στις 29 Ιουνίου 2025 για την Απελευθέρωση των Σερρών και ενώ ήδη υπήρχαν αντιδράσεις για την εμφάνιση της σερραίας τραγουδίστριας στο μουσικό φεστιβάλ Meridiano του Ισραήλ στις 17 Ιουνίου 2025.
Μάλιστα, στο ίδιο φεστιβάλ θα έπαιρναν μέρος και άλλοι Έλληνες καλλιτέχνες, ανάμεσά τους και ο Χρήστος Νικολόπουλος, η Πίτσα Παπαδοπούλου, ο Στέλιος Διονυσίου οι οποίοι όμως επέλεξαν να ακυρώσουν την εμφάνισή τους επικαλούμενοι ανθρωπιστικούς λόγους μετά τις εξελίξεις και τις διεθνείς αντιδράσεις για τις πρακτικές Νετανιάχου και τους άμαχους στη Γάζα,.
Έπειτα από τα αρνητικά σχόλια, που αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο και τις «φωνές» για μποϊκοτάζ στις καλοκαιρινές της συναυλίες, με αφορμή την παρουσία της στο Ισραήλ, η Γλυκερία αποφάσισε να μην συμμετάσχει στη συναυλία για τον Μίκη Θεοδωράκη στο Καλλιμάρμαρο. Την εν λόγω συναυλία διοργανώνει η Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΕ και η οικογένεια του Μίκη Θεοδωράκη, καθώς φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη γέννησή του.
Πάντως, όπως αναφέρει το περιβάλλον της ίδιας της καλλιτέχνιδος, η Γλυκερία δεν έχει αποφασίσει, εάν τελικά θα παραστεί ή όχι στο Ισραήλ.
«Λυπάμαι που μια μικρή ομάδα ανθρώπων προσπαθεί να καταστρέψει τη θαυμάσια πολιτιστική σχέση μεταξύ Ισραήλ και Ελλάδας, η οποία διατηρείται εδώ και πολλά χρόνια. Είμαι καλλιτέχνιδα που ασχολείται με τη μουσική και όχι με την πολιτική. Θα εμφανιστώ όπου με θέλουν. Και στο Ισραήλ» φέρεται να δήλωσε η Γλυκερία.
Η τραγουδίστρια εξάλλου διέψευσε δήλωση που φέρεται να έκανε σε ισραηλινά ΜΜΕ και κυκλοφόρησε στα ελληνικά μέσα και το διαδίκτυο: ««Λυπάμαι που μια μικρή ομάδα ανθρώπων προσπαθεί να καταστρέψει τη θαυμάσια πολιτιστική σχέση μεταξύ Ισραήλ και Ελλάδας, η οποία διατηρείται εδώ και πολλά χρόνια. Είμαι καλλιτέχνιδα που ασχολείται με τη μουσική και όχι με την πολιτική. Θα εμφανιστώ όπου με θέλουν. Και στο Ισραήλ» φέρεται να δήλωσε η Γλυκερία.