Οι Σερραίοι τίμησαν τα 353.000 θύματα της τουρκικής βαρβαρότητας, στέλνοντας το μήνυμα ότι η ιστορική μνήμη παραμένει άσβεστη 107 χρόνια μετά

Με βαθιά συγκίνηση, και έντονο το αίσθημα του χρέους, οι Σέρρες τίμησαν και απόψε τη μαύρη επέτειο της 19ης Μαΐου. Δεκάδες Σερραίοι συμμετείχαν ενεργά στην πανελλαδική πρωτοβουλία της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) με τίτλο «Η Φλόγα της Μνήμης», καθώς ο Δήμος Σερρών αποτελεί περήφανο μέλος του Δικτύου πόλεων με κοινότητες απογόνων Ελλήνων της καθ΄ ημάς Ανατολής. Η αποψινή δράση, που συνδιοργανώθηκε με τη συνδρομή του Συλλόγου Ποντίων Επταμύλων «Οι Ακρίτες», αποτέλεσε τον ελάχιστο φόρο τιμής στα 353.000 θύματα της τουρκικής βαρβαρότητας, στέλνοντας το μήνυμα ότι η ιστορική μνήμη παραμένει άσβεστη 107 χρόνια μετά.

Η συγκέντρωση ξεκίνησε στις 8:00 το απόγευμα της Δευτέρας μπροστά από το Διοικητήριο. Εκπρόσωποι και μέλη των πολιτιστικών και προσφυγικών συλλόγων του Δήμου, μαζί με πλήθος Σερραίων πολιτών, άναψαν μικρά φαναράκια και κεριά. Στη συνέχεια, σχημάτισαν μια επιβλητική πομπή και διέσχισαν τον πεζόδρομο της Κωνσταντίνου Καραμανλή με προορισμό την Πλατεία Ελευθερίας.

Στην κεφαλή της λαμπαδηφορίας βρέθηκαν η Δήμαρχος Σερρών Βαρβάρα Μητλιάγκα, ο Αντιπεριφερειάρχης Παναγιώτης Σπυρόπουλος και ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Θεόφιλος Λεονταρίδης, κρατώντας στα χέρια τους τη φλόγα. Πίσω από τους επισήμους ακολουθούσαν οι εκπρόσωποι των συλλόγων με υψωμένα τα λάβαρά τους, ενώ ακολουθούσαν μαυροντυμένες γυναίκες, άνδρες και μικρά παιδιά που μετέφεραν καντηλάκια, λουλούδια και μηνύματα κατά της γενοκτονίας.

Η πομπή κατέληξε στην Πλατεία Ελευθερίας, μπροστά από την προτομή του Αγίου Ιερομάρτυρα Χρυσοστόμου, Επισκόπου Σμύρνης. Στους χαιρετισμούς τους, η Δήμαρχος, ο Αντιπεριφερειάρχης και ο Βουλευτής Θεόφιλος Λεονταρίδης υπογράμμισαν ότι η γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού, αποτελεί μια από τις πιο φρικτές και μαύρες σελίδες της παγκόσμιας ιστορίας. Τόνισαν πως η φλόγα που άναψε απόψε στις Σέρρες δεν είναι μόνο σύμβολο πένθους, αλλά κυρίως φλόγα ευθύνης και χρέους που καίει αδιάκοπα στις καρδιές των Ελλήνων, ζητώντας δικαίωση. Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ποντίων Επταμύλων «Οι Ακρίτες», Παύλος Καριπίδης, επανέφερε στο προσκήνιο το δίκαιο αίτημα για τη δημιουργία ενός μνημείου στην πόλη, αποκλειστικά αφιερωμένου στη Γενοκτονία των Ποντίων.

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση των χαιρετισμών στην πλατεία, η ατμόσφαιρα φορτίστηκε ακόμα περισσότερο. Υπό τους ήχους της ποντιακής λύρας, η Ελένη Σαμανίδου ερμήνευσε συγκλονιστικά μοιρολόγια και πονεμένα τραγούδια της πατρίδας, σκορπίζοντας ρίγη συγκίνησης και μεταφέροντας νοερά τους παρευρισκόμενους στα αιματοβαμμένα χώματα του Πόντου.

Η σεμνή τελετή ολοκληρώθηκε σε κλίμα απόλυτης σιωπής. Οι συμμετέχοντες τήρησαν ένα λεπτό σιγής στη μνήμη των αδικοχαμένων προγόνων μας και έψαλαν τον Εθνικό Ύμνο. Στο τέλος, άφησαν τα αναμμένα φαναράκια, τα καντηλάκια και λίγα λουλούδια στη βάση της προτομής του Εθνομάρτυρα Χρυσοστόμου, δίνοντας μια σιωπηλή υπόσχεση: η θυσία των 353.000 ψυχών δεν θα ξεχαστεί ποτέ.