Σάκης Γάτσιος: «Έχω χρέος να υπερασπίζομαι το δημοτικό συμφέρον»(vid)

«Ο δικαστής στην απόφαση αναφέρει ότι είναι χρέος του καθενός, ο οποίος ασχολείται με τα δημόσια πράγματα να λειτουργεί κατά αυτόν τον τρόπο», τόνισε ο κ.Γάτσιος

«Ο δικαστής στην απόφαση αναφέρει ότι είναι χρέος του καθενός, ο οποίος ασχολείται με τα δημόσια πράγματα να λειτουργεί κατά αυτόν τον τρόπο», τόνισε ο κ.Γάτσιος

Μια κομβικής σημασίας απόφαση για τα αυτοδιοικητικά δρώμενα των Σερρών εξέδωσε το Μονομελές Πρωτοδικείο Σερρών, απορρίπτοντας στο σύνολό της την αγωγή για συκοφαντική δυσφήμηση που είχαν καταθέσει κατά του δημοτικού συμβούλου Σάκη Γάτσιου, η αντιπρόεδρος της ΔΕΥΑΣ, Δέσποινα Χατζηγαβριήλ, και ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου, Αριστοκλής Αναστασιάδης. Η δικαστική αυτή εξέλιξη δεν αποτελεί απλώς μια προσωπική νίκη για τον κ. Γάτσιο, αλλά, όπως ο ίδιος τονίζει, συνιστά μια θεσμική θωράκιση του δικαιώματος των αιρετών να ασκούν έλεγχο και να εκφράζονται ελεύθερα χωρίς τον φόβο δικαστικών διώξεων.

«Απόφαση επί της ουσίας και όχι τυπική»

Μιλώντας για πρώτη φορά μπροστά στις κάμερες μετά την έκδοση της απόφασης, ο Σάκης Γάτσιος δεν έκρυψε την ικανοποίησή του, υπογραμμίζοντας πως η δικαιοσύνη εισήλθε στον πυρήνα της υπόθεσης. «Η απόφαση αυτή απέδειξε για άλλη μία φορά αυτό που λέγαμε τόσο καιρό. Απέδειξε ότι το κύτταρο της δημοκρατίας είναι η ελευθερία του λόγου. Πρέπει να υπάρχει ελευθερία οι άνθρωποι, ειδικά αυτοί που έχουν θέσεις ευθύνης, πρέπει να εκφράζονται χωρίς να φοβούνται τίποτα και ποτέ», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Γάτσιος έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο γεγονός ότι η αγωγή δεν απορρίφθηκε για κάποιο τυπικό ή διαδικαστικό κόλλημα, αλλά μετά από ενδελεχή εξέταση των πραγματικών περιστατικών. «Η απόφαση είναι επί της ουσίας. Δεν απορρίφθηκε για τυπικούς λόγους, αλλά για ουσιαστικούς. Ο δικαστής διείσδυσε παντού, σε όλα τα σημεία που συζητήθηκαν το προηγούμενο διάστημα και τα απέρριψε όλα. Αισθάνομαι δικαιωμένος για όλη αυτή την ιστορία».

Το χρέος υπεράσπισης του δημοσίου συμφέροντος

Στο επίκεντρο της δικαστικής κρίσης βρέθηκε ο ρόλος του αιρετού και η υποχρέωσή του να αναδεικνύει ζητήματα που αφορούν τη διαχείριση του Δήμου. Ο κ. Γάτσιος ξεκαθάρισε πως οι καταγγελίες του δεν είχαν προσωπικά κίνητρα, αλλά πήγαζαν από τη θεσμική του ιδιότητα.

«Ο δικαστής στην απόφαση αναφέρει ότι είναι χρέος του καθενός ο οποίος ασχολείται με τα δημόσια πράγματα να λειτουργεί κατά αυτόν τον τρόπο. Δεν υπήρχε καμία συκοφαντία. Δεν είχα κανέναν λόγο να συκοφαντήσω κανέναν, δεν έχω κανένα προσωπικό πρόβλημα με κανέναν άνθρωπο απολύτως. Αλλά όσο με τιμάει η κοινωνία με την εμπιστοσύνη της, έχω χρέος να υπερασπίζομαι το δημόσιο συμφέρον, το δημοτικό συμφέρον και τους δημότες μου. Αυτό έκανα και αυτό θα κάνω».

«Μια διαδικασία εκφοβισμού που απέτυχε»

Ο Σάκης Γάτσιος δεν δίστασε να χαρακτηρίσει τη δικαστική περιπέτεια στην οποία ενεπλάκη ως μια προσπάθεια φίμωσης της αντίθετης άποψης μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο.

«Ήταν μια καθαρή διαδικασία εκφοβισμού, για να φοβηθώ εγώ αλλά και οποιαδήποτε άλλη φωνή θα μπορούσε να σηκώσει ανάστημα. Τα τελευταία χρόνια οι πολίτες και οι δημοτικοί σύμβουλοι είναι συχνά εξαρτώμενοι, καθώς οι αρχηγοί παρατάξεων εμφανίζονται παντοδύναμοι. Αυτή η απόφαση νομίζω ότι θα αποτελέσει ένα παράδειγμα, μια “νομολογία” που θα απελευθερώσει δυνάμεις ώστε να μη φοβούνται να εκφράσουν την άποψή τους ελεύθερα».

Κλείνοντας τις δηλώσεις του, ο κ. Γάτσιος εμφανίστηκε ανακουφισμένος, αν και, όπως παραδέχθηκε, η πίστη του στην ορθότητα των λεγομένων του τον έκανε να περιμένει αυτό το αποτέλεσμα. «Ήταν ανακουφιστικό, ναι, αλλά περίμενα ότι θα είναι έτσι. Ήξερα ότι δεν είχα ξεπεράσει κανένα όριο ό,τι είχαμε πει ήταν στα όρια της ευθύνης που έχουμε απέναντι στην κοινωνία των πολιτών».

Παράλληλα, εξέφρασε τις θερμές του ευχαριστίες στους μάρτυρες που κατέθεσαν με θάρρος, αλλά και στη νομική του ομάδα, την κυρία Ιωάννα Μπάτζιου και την επίκουρη καθηγήτρια του ΑΠΘ, κυρία Αννα Πλεύρη, για την επιστημονική τους επάρκεια και την ανθρώπινη στήριξη κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου για τον ίδιο και την οικογένειά του.

Όσον αφορά το ποινικό σκέλος της υπόθεσης (μήνυση), ο κ. Γάτσιος ανέφερε πως βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία, δηλώνοντας έτοιμος να ανταποκριθεί σε οποιαδήποτε κλήση της δικαιοσύνης.

Ακολούθησε το LionNews.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Σχετικές Ειδήσεις

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors