Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και εντός της προσεχούς εβδομάδας αναμένεται η συνεδρίαση του ΔΣ του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αμφίπολης
Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται την επόμενη εβδομάδα η συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου(ΔΣ) του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αμφίπολης, όπου βάσει των τελευταίων επιβεβαιωμένων πληροφοριών θα παρίστανται εκπρόσωποι της Αναπτυξιακής Εταιρείας Δράμας (ΑΝΕΔ ΑΕ). Οι ίδιες πληροφορίες κάνουν λόγο ότι η ΑΝΕΔ είναι αυτή, που έδειξε ζωηρή προθυμία και προτίθεται να αναλάβει την ευθύνη της εκπόνησης της μελέτης για τη δημιουργία στην περιοχή Αλιευτικού Καταφυγίου ύστερα από την άρνηση, που υπήρξε από την Αναπτυξιακή Εταιρεία Καβάλας.
Σε ό,τι έχει να κάνει με την Αναπτυξιακή Εταιρεία Σερρών (σσ ΑΝΕΣΕΡ), η οποία υπενθυμίζεται ότι από το 2021 μετατράπηκε σε Αναπτυξιακό Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης προσαρμοζόμενη πλήρως στο νόμο 4674/2020 του Υπουργείου Εσωτερικών, το ρεπορτάζ «λέει» ότι η στάση που θα κρατήσει στο εν λόγω θέμα θα κριθεί έπειτα από τη συνεδρίαση που θα έχει το ΔΣ του Οργανισμού το μεσημέρι της Δευτέρας 17 Μαρτίου 2025.
Πάντως, αυτό που είναι ήδη γνωστό αφορά τους πιεστικούς χρόνους, που το ίδιο το Πρόγραμμα «Φιλόδημος» επιτάσσει, καθώς ορίζει ως καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση της μελέτης την 31η Δεκεμβρίου 2025.
Να σημειωθεί ότι από το 2012 κι έπειτα το λιμάνι της Αμφίπολης, το οποίο είναι και το μοναδικό λιμάνι ολόκληρου του Νομού Σερρών, πέρασε στη δικαιοδοσία του Δήμου Αμφίπολης. Μολονότι διαθέτει υποσταθμούς ρεύματος, αντλίες βενζίνης, αντλίες νερού, ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, πλωτές προβλήτες και παλιότερα χρησίμευε ως Αλιευτικό Καταφύγιο, εντούτοις, σήμερα το λιμάνι είναι ανενεργό, ο παραπάνω εξοπλισμός σε πλήρη αχρηστία και γενικώς η απαξία και η εγκατάλειψη είναι οι κατάλληλες λέξεις, που χαρακτηρίζουν την εικόνα που παρουσιάζει σήμερα.
Την ίδια ώρα, οι φωνές που υποστηρίζουν ότι ήταν λαθεμένη η απόφαση της υπαγωγής του εν λόγω λιμανιού στη δικαιοδοσία και ευθύνη του μικρού πληθυσμιακά και υποστελεχωμένου τεχνοκρατικά Δήμου Αμφίπολης ολοένα και πληθαίνουν, καθώς όλα αυτά τα χρόνια έγινε αντιληπτή η αδυναμία του οικείου Δήμου να στηρίξει την όλη προσπάθεια με αποτέλεσμα να έρθει αναπόφευκτα στο λιμάνι ο μαρασμός και η παρακμή.
Οι μελέτες, που απαιτούνται για τη δημιουργία Αλιευτικού Καταφυγίου στην εν λόγω περιοχή είναι συνολικά τέσσερις και έχουν να κάνουν με το φωτισμό, την εν γένει εξυγίανση του λιμανιού, τις άδειες χωροθέτησης, την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων (σσ Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) ενώ ιδιαίτερη μέριμνα πρέπει να ληφθεί, καθώς ανήκει στις προστατευόμενες περιοχές «Natura 2000»
Το όλο θέμα ανακινείται το τελευταίο χρονικό διάστημα για δύο κυρίως λόγους: Ο πρώτος είναι ότι η σημερινή κατάσταση που παρουσιάζει το λιμάνι της Αμφίπολης είναι από κάθε άποψη αποκαρδιωτική και οι εκεί αλιείς έχουν κάθε δίκιο να διαμαρτύρονται και να ζητούν απεγνωσμένα μία δραστική λύση. Αξίζει, μάλιστα, να αναφερθεί ότι η κύρια είσοδος του λιμανιού είναι κλειστή από άμμο ενώ το δε βάθος ανέρχεται σε μόλις 80 εκατοστά.
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι η παράταξη «Πράξεις για τη Μακεδονία» της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ασχολήθηκε εσχάτως ζωηρά με το εν λόγω θέμα. Αρχικά, με σχετική ερώτηση της περιφερειακής συμβούλου και Αντιπροέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας, Κέλλυς Βαλταδώρου και εν δευτέροις με αναλυτική συνέντευξη τύπου, που παραχώρησε από την πόλη των Σερρών ο επικεφαλής της ίδιας παράταξης (σσ που είναι και η μείζονα αντιπολίτευση στην ΠΚΜ), Χρήστος Παπαστεργίου.
Δείτε εδώ αναλυτικά τα όσα είπε επί του θέματος ο κ.Παπαστεργίου στις 13/03/2025 :
Παπαστεργίου: Γιατί χάθηκαν 3,25 εκατ.ευρώ για το Αλιευτικό Καταφύγιο Αμφίπολης;(Vid)
Σε κάθε περίπτωση, το σχέδιο της προγραμματικής σύμβασης, που υπογράφηκε το 2021 μεταξύ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αμφίπολης εν τοις πράγμασι δεν απέδωσε καρπούς. Να τονιστεί, μάλιστα, ότι επρόκειτο για «σχέδιο» και όχι για μία οριστικοποιημένη προγραμματική σύμβαση αλλά όπως και να έχει το πράγμα δεν προχώρησε για λόγους, που αναφέρθηκαν παραπάνω (σσ αδυναμία λόγω υποστελέχωσης του Δήμου Αμφίπολης), οπότε τα 3,5 εκατομμύρια ευρώ, που όντως προβλέπονταν βάσει του σχεδίου της προγραμματικής σύμβασης ουδέποτε στάθηκε δυνατό να διεκδικηθούν.