Οι Σέρρες έξω από τον χάρτη και το πάρτι των εκατομμυρίων επισκεπτών του οδικού τουρισμού

Αν εξαιρέσει κανείς το Αυτοκινητοδρόμιο ελάχιστοι είναι οι επισκέπτες από τις γειτονικές χώρες, που διανυκτερεύουν στις Σέρρες

Αν εξαιρέσει κανείς το Αυτοκινητοδρόμιο ελάχιστοι είναι οι επισκέπτες από τις γειτονικές χώρες, που διανυκτερεύουν στις Σέρρες

Χρονιά του οδικού τουρισμού,  η χρονιά που μας αποχαιρετά σε λίγες μέρες για τη Βόρεια Ελλάδα, με τις οδικές αφίξεις το 11μηνο του 2024 να καταγράφουν 2 εκατομμύρια περισσότερες αφίξεις σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και με πολύ δυνατό τον μήνα Νοέμβριο.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το ΙΝΣΕΤΕ (Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων), την περίοδο Ιανουαρίου- Νοεμβρίου καταγράφηκαν 11, 4 εκατομμύρια διεθνείς οδικές αφίξεις, έναντι 9,5 εκατομμυρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2023, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 15%.

Πρωταθλητής των οδικών αφίξεων ο σταθμός του Προμαχώνα, με 2,8 εκατομμύρια αφίξεις – σημείωσε την μεγαλύτερη απόλυτη αύξηση, συν 255 χιλιάδες  και ποσοστό 9,9% σε σχέση με πέρυσι.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των αφίξεων, όπως λένε άνθρωποι του τουρισμού και εύκολα μπορεί κάποιος να φανταστεί, είχαν προορισμό τους νομούς Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Πιερίας και Καβάλας. Τα στοιχεία είναι εντυπωσιακά και πρέπει να μας προβληματίσουν  για την μεγάλη υστέρηση, την αδυναμία μας  να εκμεταλλευτούμε το συγκριτικό πλεονέκτημα της γεωγραφικής μας θέσης και να προσελκύσουμε ένα κομμάτι από αυτή την τουριστική πλημμυρίδα προς την πόλη των Σερρών και τον νομό μας.

Αν εξαιρέσει κανείς το Αυτοκινητοδρόμιο, που ελκύει τους Βαλκάνιους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού ελάχιστοι είναι οι επισκέπτες από τις γειτονικές χώρες, που διανυκτερεύουν στις Σέρρες για ένα, δύο η και περισσότερα βράδια.

Οι περισσότεροι επισκέπτες περνάνε τον Προμαχώνα, διασχίζουν τον νομό Σερρών και κατευθύνονται στα παραθαλάσσια μέρη του νομού Καβάλας ή την Ασπροβάλτα, τον Σταυρό και την ανατολική Χαλκιδική. Πάλι καλά, που κάποιοι σταματάνε είτε στο πήγαινε είτε στο γύρνα για καφέ και φαγητό.

Στο μακρινό παρελθόν, επί θητείας του Γ. Καπετάνη στον Εμπορικό Σύλλογο, το 2008, είχε γίνει μία προσπάθεια προσέλκυσης Βουλγάρων τουριστών μέσω επιθετικής διαφημιστικής εκστρατείας στη γείτονα χώρα. Η προσπάθεια, όμως, είχε μικρή διάρκεια, υπονομεύτηκε εκ των έσω και εγκαταλείφθηκε στη συνέχεια.

Τα στοιχεία που έρχονται στην επιφάνεια και δημοσίευσε το ΙΝΣΕΤΕ μας δείχνουν τον  δρόμο. Ότι υπάρχει λαμπρό πεδίο να διεκδικήσουμε και εμείς ένα κομμάτι από τον οδικό τουρισμό, τονώνοντας την τοπική μας αγορά.

Δεν ξέρουμε με ποιο τρόπο μπορεί αυτό να επιτευχθεί. Μέσω events, μέσω διαφημιστικής εκστρατείας, μέσω άλλων τρόπων και στρατηγικών που γνωρίζουν οι άνθρωποι του μάρκετινγκ και της διαφήμισης και γενικώς οι ειδήμονες του χώρου; Πάντως κάτι πρέπει να γίνει προς αυτή την κατεύθυνση, για να τονωθεί η τοπική μας οικονομία.

Πέρα από τις ξενοδοχειακές μονάδες και τα καταστήματα εστίασης, που θα είναι οι βασικοί ωφελημένοι, και η υπόλοιπη αγορά θα νιώσει την ευεργετική επίδραση της εισαγωγής νέου, ξένου χρήματος.

Oι επισκέψεις Βαλκάνιων τουριστών που έχουμε αυτές τις μέρες των εορτών στην πόλη, όπως καταγράφεται στο ρεπορτάζ του Lionnews για την κίνηση στα ξενοδοχεία του νομού, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να θεωρούνται ικανοποιητική κατάσταση.

Οι αρμόδιοι ας πράξουν τα απαραίτητα ώστε να ξεφύγουμε απο τον εφησυχασμό της μετριότητας και να καρποφορήσει δυναμικά, μία  προσπάθεια που αποτελεί ζωτική ανάγκη για τον τόπο μας.

 

Ακολούθησε το LionNews.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Σχετικές Ειδήσεις

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors