Η Hellenic Train αποφάσισε να προχωρήσει στο σταδιακό κλείσιμo 34 εκδοτηρίων μεταξύ των οποίων και των Σερρών και της Ροδόπολη
Σε καθεστώς αβεβαιότητας βρίσκονται οι εργαζόμενοι στα εκδοτήρια του σιδηροδρομικού δικτύου, μετά την απόφαση της Hellenic Train να προχωρήσει στο σταδιακό κλείσιμo 34 εκδοτηρίων μεταξύ των οποίων και των Σερρών και της Ροδόπολης και να αφήσει εκατοντάδες εργαζόμενους χωρίς δουλειά.
Αν και αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι τα εκδοτήρια θα έκλειναν στις 28 Φεβρουαρίου, η εταιρεία παραχώρησε δίμηνη παράταση, υπό τον όρο ότι οι συμβάσεις των εργαζομένων θα ολοκληρωθούν οριστικά έως τις 15 Μαΐου. Ωστόσο, λίγες ημέρες πριν από την καταληκτική ημερομηνία, δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση για το αν θα δοθεί νέα παράταση ή αν το κλείσιμο θα προχωρήσει κανονικά, εντείνοντας την ανασφάλεια μεταξύ των εργαζομένων.
Διαμαρτυρία στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Άδενδρο
Η αντίδραση των εργαζομένων εκφράστηκε έντονα και στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Άδενδρο, όπου αρκετός κόσμος συγκεντρώθηκε την Πέμπτη 24 Απριλίου 2025 για να διαμαρτυρηθεί ενάντια στο μέτρο του κλεισίματος των εκδοτηρίων. Οι διαδηλωτές πραγματοποίησαν συμβολική κατάληψη της γραμμής για 10 λεπτά, μπροστά στο τρένο με κατεύθυνση προς την Έδεσσα. Στην κάμερα του emvolos.gr μίλησαν οι εργαζόμενες στα εκδοτήρια του σταθμού Άδενδρο, Αλεξανδρίδου Σοφία και Θανατοπούλου Αθηνά, εκφράζοντας τις ανησυχίες τους για τις συνέπειες του κλεισίματος στους επιβάτες και τους εργαζομένους, καθώς και για τη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα σχετικά με το μέλλον τους.
Η ανακοίνωσή τους:
Οι εργαζόμενοι σε 34 εκδοτήρια ανά την Ελλάδα, υπάλληλοι αναδόχων, συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε από τις αρχές Φεβρουαρίου για να διατηρήσουμε τις θέσεις εργασίας μας αλλά και να διασφαλίσουμε την ισότιμη αντιμετώπιση των επιβατών.
Η εταιρία HELLENIC TRAIN έχει αποφασίσει το κλείσιμο των εκδοτηρίων, με αποτέλεσμα δεκάδες οικογένειες να μένουν χωρίς εισόδημα. Ο ήδη υποβαθμισμένος σιδηρόδρομος απαξιώνεται ακόμη περισσότερο καθώς οι σταθμοί θα εγκαταλειφθούν, θα λεηλατηθούν και θα καταστραφούν.
Οι επιβάτες σύμφωνα με την πολιτική της εταιρίας καλούνται να βγάζουν εισιτήρια είτε ηλεκτρονικά είτε επάνω στο τρένο. Η ιστοσελίδα είναι δύσχρηστη και δυσνόητη ακόμη και σε επιβάτες νεαρής ηλικίας. Πώς θα καταφέρουν οι ηλικιωμένοι να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία;
Επιβάτες ΑΜΕΑ που χρειάζονται βοήθεια για επιβίβαση και αποβίβαση πώς θα εξυπηρετούνται σε κλειστούς σταθμούς; Ήδη παρατηρούνται προβλήματα σε σταθμούς που έχουν κλείσει πρώτοι.
Οι συνοδοί επάνω στα τρένα έχουν καθήκον να ελέγχουν τα εισιτήρια που έχουν προμηθευτεί οι επιβάτες, να φροντίζουν για την ασφάλεια όλων και να βγάζουν εισιτήρια σε κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις όταν χρειάζεται. Με το κλείσιμο των εκδοτηρίων επιβαρύνονται με μεγάλο φόρτο εργασίας και δεν θα προλαβαίνουν να τα φροντίσουν όλα. Ο αριθμός δε όσων θα ταξιδεύουν δωρεάν θα πολλαπλασιαστεί, ειδικά τις ώρες αιχμής και σε σταθμούς που είναι πολύ κοντά μεταξύ τους.
Επίσης, επάνω στο τρένο χάνονται σημαντικές εκπτώσεις, όπως των εισιτηρίων επιστροφής, τα οποία δεν έχουν την δυνατότητα να βγάλουν οι συνοδοί. Δεν εξυπηρετούνται όλες οι κατηγορίες, όπως νεανικά(12-24 ετών), φοιτητικά, πολυτέκνων, συνταξιούχων ΟΣΕ και αυτές οι κατηγορίες πληρώνουν επάνω στο τρένο κανονικά εισιτήρια.
Η αρχική απόφαση ανέφερε κλείσιμο στις 28/2. Μετά από διαμαρτυρίες όλων των εκδοτών μας δόθηκε μία παράταση 2 εβδομάδων την οποία αποδεχτήκαμε όλοι, εκτός από την Οινόη. Ζητήσαμε μία συνάντηση με τα στελέχη της HELLENIC TRAIN η οποία πραγματοποιήθηκε στις 17/2. Στη συνάντηση μας ανακοινώθηκε 2μηνη παράταση για όλους. Οι περισσότερες συμβάσεις μας λήγουν στις 15/5, κάποιες νωρίτερα κάποιες αργότερα και δεν έχουμε καμία ενημέρωση αν θα υπάρξει νέα παράταση ή κλείνουν τα εκδοτήρια μόνιμα και πηγαίνουμε σπίτια μας.
Οι εκδότες δεν είμαστε κατά της τεχνολογίας και της προόδου, αλλά ζητάμε να συνυπάρχουν τα δύο, ηλεκτρονική έκδοση και εκδοτήρια στους σταθμούς, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα επιλογής για τους επιβάτες.
Η έλλειψη φυσικής παρουσίας στους σταθμούς μετατρέπει τον σιδηρόδρομο σε ένα απρόσωπο και μη φιλικό μέσο μεταφοράς. Οι εκδότες φροντίζουν τους επιβάτες σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, δίνουν σημαντικές πληροφορίες όπως για καθυστερήσεις ή μονοδρομήσεις, ακόμη και τουριστικές πληροφορίες για την περιοχή αν χρειαστεί και αυτά δεν μπορούν σε όλες τις περιπτώσεις να γίνουν ηλεκτρονικά.
Κανένα εκδοτήριο κλειστό. Ίσα δικαιώματα για όλους στην έκδοση εισιτηρίων και στην ενημέρωση.