Η ΓΕΚ Τέρνα – Egis Projects αναλαμβάνει τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού για χρονικό διάστημα 35 ετών
Σε καθεστώς παραχώρησης λειτουργεί από σήμερα 31.12.25, η Εγνατία Οδός, ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της χώρας και ένας από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη, με μήκος 900 χιλ., με το δημόσιο να εισπράττει χθες 1,275 δισ. ευρώ.
Η μετάβαση σε παραχώρηση για την Εγνατία ξεκίνησε έπειτα από διαγωνιστική διαδικασία του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), σήμερα Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (Υπερταμείο), που κατέληξε 26.08.2021 στην επιλογή ως αναδόχου της κοινοπραξίας ΓΕΚ Τέρνα – Egis Projects.
Το χρηματοοικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής έγινε χθες (4 χρόνια μετά) με την καταβολή του προαναφερόμενου εφάπαξ τιμήματος.
Η ΓΕΚ Τέρνα – Egis Projects στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης αναλαμβάνει τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού για χρονικό διάστημα 35 ετών.
Εκτός από το εφάπαξ τίμημα η κοινοπραξία θα πραγματοποιήσει συνολικές επενδύσεις ανάταξης και βαριάς συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου, ύψους 3,8 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 820 εκατ. ευρώ θα διατεθούν την πρώτη πενταετία.
Με την μετάβαση σε παραχώρηση αναπροσαρμόζονται τα διόδια του αυτοκινητοδρόμου σε 0,04 ευρώ (συν ΦΠΑ) ανά χιλιόμετρο.
πηγή: naftemporiki.gr