Ενώ η ημερομηνία της υποβολής προσφορών ήταν να ξεκινήσει στα τέλη Οκτωβρίου 2025 τελικά και μετά την παράταση αυτή θα γίνει την 1η Δεκεμβρίου
Στην τελική ευθεία αλλά με προφανείς καθυστερήσεις εξελίσσεται ο διαγωνισμός του μεγάλου οδικού έργου για την Κερντρική Μακεδονία αλλά και την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, που θα αναβαθμίσει τις μεταφορές στην ευρύτερη περιοχή, καθώς το «Δράμα-Αμφίπολη» περνά στη φάση της υποβολής προσφορών.
Ύστερα από απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η νέα ημερομηνία υποβολής προσφορών ορίστηκε η 1η Δεκεμβρίου 2025, καθώς πολύ πρόσφατα δόθηκε εκ νέου παράταση (σσ η προηγούμενη εξέπνευσε τέλη Οκτωβρίου 2025).
Μετά την υποβολή των προσφορών θα χρειαστεί ένα χρονικό διάστημα για την αξιολόγηση τους και εκτιμάται πως μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2026 (εφόσον δεν υπάρξει άλλη μετάθεση) θα έχει ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία.

Από αυτή θα προκύψει ο ανάδοχος ο οποίος θα αναλάβει το μεγάλο project του έργου. Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως το έργο «τρέχει» με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και είναι μια πρακτική που εφαρμόστηκε για οδικά έργα που δεν μπορούν να τραβήξουν χρηματοδότηση από άλλες πηγές.
Βέβαια για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού έχουμε ακόμα δρόμο καθώς θα χρειαστεί η απόφαση για τον προσωρινό ανάδοχο και στη συνέχεια να μπούμε στην προσυμβατική περίοδο, όπου θα χρειαστεί να προσκομιστούν όλα τα απαραίτητα έγγραφα, να κλειδώσει το χρηματοδοτικό μείγμα κ.α. Αν όλα πάνε με σχετικά γρήγορους ρυθμούς, ίσως μέχρι το τέλος του 2026 να υπογραφεί η σχετική σύμβαση.
Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός για το «Δράμα-Αμφίπολη» έχει κινήσει το ενδιαφέρον των σχημάτων: AVAX, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, AKTOR GROUP-ΜETLEN. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 248,5 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ (200,43 εκατ. χωρίς ΦΠΑ), ενώ Τεχνικός Σύμβουλος του έργου είναι η Planet.
Το αντικείμενο των έργων:
Για το «Δράμα-Αμφίπολη» συνολικού μήκους περίπου 43χλμ, ο ανάδοχος θα αναλάβει να αναβαθμίσει την κύρια αρτηρία αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων. Τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με εννέα(9) κόμβους. Πιο αναλυτικά:
Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων:
• Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους 29.5 χλμ.
• Μαυρολεύκη – Δράμα μήκους 13.5 χλμ.

Οι ανισόπεδοι κόμβοι θα είναι οι ακόλουθοι:
• Α/Κ Μεσορράχης
• Α/Κ Παλαιοκώμης
• Α/Κ Μ.Σουλίου
• Α/Κ Ροδολίβους
• Α/Κ Πρώτης
• Α/Κ Ν.Μπάφρας
• Α/Κ (Ημικόμβος) Αγγίτη
• Α/Κ Μαυρολεύκης
• Α/Κ Περιφερειακής Δράμας
• Κ/Κ Δράμας (σύνδεση με το αστικό δίκτυο της Δράμας)