Mε σύστημα παρακολούθησης και ταυτοποίηση μέσω taxisnet η λειτουργία των 45 νέων κοινόχρηστων ηλεκτρικών ποδηλάτων του Δήμου Σερρών
Στους δρόμους των Σερρών αναμένεται να κυκλοφορήσουν στο τέλος Απριλίου τα 45 νέα κοινόχρηστα ηλεκτρικά ποδήλατα, ενάμιση χρόνο σχεδόν μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης ύψους 371.504 ευρώ του έργου για την ενίσχυση της μικροκινητικότητας μεταξύ του Δήμου Σερρών και του αναδόχου τον Δεκέμβριο του 2023.
Όπως τόνισε στο Lionenews, η εντεταλμένη δημοτική σύμβουλος Περιβάλλοντος του Δήμου Σερρών Δέσποινα Χατζηγαβριήλ, το έργο των κοινόχρηστων ηλεκτρικών ποδηλάτων βρίσκεται στην τελική ευθεία.
Στο πλαίσιο της σύμβασης, που υπογράφηκε από τη Δημοτική Αρχή του Αλέξανδρου Χρυσάφη, ο ανάδοχος έπρεπε να υποβάλλει μία μελέτη εφαρμογής για την τοποθέτηση των βάσεων των 45 ηλεκτροκίνητων ποδηλάτων. «Μετά και από κάποιες παρατάσεις, που δόθηκαν μετά από αίτημα του αναδόχου φθάσαμε σήμερα να έχει ολοκληρωθεί το 95% του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης. Έχουν τοποθετηθεί οι βάσεις, έχουν παραληφθεί τα ποδήλατα, αλλά δεν έχουν τοποθετηθεί», υπογράμμισε η κυρία Χατζηγαβριήλ.
Το επόμενο διάστημα θα εγκατασταθεί το σύστημα παρακολούθησης των κοινόχρηστων ποδηλάτων, θα εκπαιδευτεί το προσωπικό παρακολούθησης και θα υπάρξει πιλοτική λειτουργία, ώστε στο τέλος του Απριλίου να δοθούν σε χρήση τα ποδήλατα.
Σύμφωνα με την κυρία Χατζηγαβριήλ το σύστημα παρακολούθησης θα εντοπίζει τα παρατημένα ή βανδαλισμένα ποδήλατα, επιβάλλοντας πρόστιμο στον χρήστη βάσει του κανονισμού λειτουργίας, που ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο. «Η ταυτοποίηση θα γίνεται μέσω των κωδικών taxisnet, οπότε θα ξέρουμε ποιος είναι ο χρήστης, ώστε να μην έχουμε βανδαλισμούς και την προηγούμενη κακή εξέλιξη που είχαμε με τα συμβατικά ποδήλατα», σημείωσε η κυρία Χατζηγαβριήλ.
Το ναυάγιο των κοινόχρηστων συμβατικών ποδηλάτων
Η πρώτη προσπάθεια για τη χρήση κοινόχρηστων συμβατικών ποδηλάτων στο Δήμο Σερρών δεν τελεσφόρησε. Το σύστημα είχε εγκαινιαστεί τον Ιούνιο του 2021 επί ημερών της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής αλλά στη συνέχεια ανέκυψαν σοβαρά διαχειριστικά προβλήματα καθώς άλλα κλάπηκαν και άλλα καταστράφηκαν. Τελικά από τα 40 ποδήλατα έμειναν μόνο έξι και από τις πέντε βάσεις, που υπήρχαν μόνο δύο. Ο Δήμος Σερρών συνέχισε να επιβαρύνεται για τη συντήρηση των ποδηλάτων και το μόνο που κατάφερε ήταν να επιβάλλει μείωση 20% στη λειτουργία διαχείρισης και συντήρησης.
Αισιοδοξία για την επιτυχία των κοινόχρηστων ηλεκτρικών ποδηλάτων
Η εντεταλμένη δημοτική σύμβουλος Δέσποινα Χατζηγαβριήλ εκτίμησε ότι η ταυτοποίηση των χρηστών μέσω των κωδικών του taxisnet αποτελεί ισχυρή δικλείδα ασφάλειας για την επιτυχία του εγχειρήματος, ενώ η εφαρμογή θα υποστηριχθεί το πρώτο διάστημα και από τον ανάδοχο.
Παράλληλα εξέφρασε την αισιοδοξία της ότι η χρήση των ποδηλάτων θα αγκαλιαστεί από τους Σερραίους και ειδικά από τη νέα γενιά, συμβάλλοντας στην καλλιέργεια ποδηλατικής κουλτούρας.
Τα σημεία των σταθμών των ηλεκτρικών ποδηλάτων που υποδείχθηκαν από τον Δήμο Σερρών είναι τα εξής: Εθνικό Στάδιο Σερρών, Κεντρικό Πάρκο, Ν. Νικολάου, Πλατεία Ελευθερίας(2),, ΔΙΠΑΕ και Τέρμα Εξοχών.