Εξαφανίστηκαν μόλις δύο ημέρες μετά την εγκατάστασή τους τα πασαλάκια από το πεζοδρόμιο στην οδό Μαυροκορδάτου στις Σέρρες

Σε μια σοβαρή καταγγελία και στη λήψη νομικών μέτρων προχωρά ο Δήμος Σερρών, με αφορμή ένα ακόμη περιστατικό βανδαλισμού και καταστροφής δημόσιας περιουσίας. Αυτή τη φορά, στο στόχαστρο ασυνείδητων βρέθηκαν τα πρόσφατα τοποθετημένα πασαλάκια στην οδό Μαυροκορδάτου, οι οποίοι «εξαφανίστηκαν» μόλις δύο ημέρες μετά την εγκατάστασή τους.

Το έργο, το οποίο εντάσσεται στο πλαίσιο της εργολαβίας «Συντήρηση & Αναβάθμιση Κοινόχρηστων Χώρων», είχε ως στόχο να βάλει φρένο στην ασυδοσία και το παράνομο παρκάρισμα, ωστόσο η προσπάθεια του Δήμου συνάντησε άμεση και προκλητική αντίδραση. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο Αντιδήμαρχος Έργων, Παύλος Πουλιάκας, η κατάσταση στην οδό Μαυροκορδάτου είχε φτάσει στο απροχώρητο, καθώς ήταν καθημερινά διαπιστωμένο ότι οδηγοί πάρκαραν παράνομα πάνω στα πεζοδρόμια, εμποδίζοντας την ελεύθερη κίνηση των πεζών.

Η τοποθέτηση των πλαστικών οριοδεικτών κρίθηκε αναγκαία για να μπει ένα τέλος σε αυτή την παρανομία. Ωστόσο, η παρέμβαση αυτή προκάλεσε αντιδράσεις. Όπως αποκάλυψε ο κ. Πουλιάκας, κατά την ημέρα της τοποθέτησης των οριοδεικτών σημειώθηκε ένταση με ένοικο συγκεκριμένης πολυκατοικίας, και μόλις δύο εικοσιτετράωρα αργότερα, οι οριοδείκτες ξηλώθηκαν και εξαφανίστηκαν από το σημείο. «Ο Δήμος όφειλε να βάλει ένα τέλος σε αυτή την ασυδοσία», τόνισε ο Αντιδήμαρχος, ξεκαθαρίζοντας ότι οι οριοδείκτες θα επανατοποθετηθούν άμεσα, στέλνοντας το μήνυμα ότι η νομιμότητα θα επικρατήσει.

Μετά από αυτή την εξέλιξη, η Δημοτική Επιτροπή έλαβε την απόφαση να προχωρήσει στην υποβολή μήνυσης κατά παντός υπευθύνου. Ο Δήμος Σερρών στρέφεται δικαστικά κατά των δραστών, επικαλούμενος την υλική ζημιά που προκλήθηκε στη δημοτική περιουσία.

Το περιστατικό άνοιξε μια ευρύτερη συζήτηση κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Δημοτικής Επιτροπής. Ο δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης, Βασίλης Χρυσανθίδης, έθεσε ένα καίριο ερώτημα προς τα μέλη της Δημοτικής Αρχής: υπάρχει τελικά κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα από τις μηνύσεις που υποβάλλει κατά καιρούς ο Δήμος για φθορές και παρόμοιες παραβατικές ενέργειες;

Η απάντηση που δόθηκε από τη Δημοτική Αρχή αποτύπωσε την πολυπλοκότητα του ζητήματος. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάποιο ορατό αποτέλεσμα ή καταλογισμός ευθυνών από προηγούμενες υποθέσεις. Παρόλα αυτά, ο Δήμος είναι θεσμικά υποχρεωμένος να αντιδρά νομικά και να υποβάλλει μηνύσεις για την προστασία του δημόσιου χώρου, ενώ σημειώθηκε, επίσης, πως σε ορισμένες περιπτώσεις οι μηνύσεις γίνονται αυτόματα από την ίδια την Αστυνομία, όταν διαπιστώνονται αυτεπάγγελτα αδικήματα φθοράς ξένης ιδιοκτησίας.