Κριτική από την αντιπολίτευση για τις καθυστερήσεις στους διαγωνισμούς για το πράσινο και την αντιπυρική προστασία του Δήμου
Χωρίς εργολάβο για το πράσινο μένει ο Δήμος Σερρών στην πιο κρίσιμη περίοδο του έτους με την ανάπτυξη της βλάστησης και της αναγκαιότητας να κουρευτούν και να συντηρηθούν δημόσιοι χώροι και αθλητικές εγκαταστάσεις.
Το θέμα μονοπώλησε σήμερα 6 Μαϊου 2025 το ενδιαφέρον της συνεδρίασης της Δημοτικής Επιτροπής του Δήμου Σερρών με την αντιπολίτευση να ψηφίζει τα σχετικά θέματα της ημερήσιας διάταξης αλλά να ασκεί κριτική για την καθυστέρηση με την οποία θα διενεργηθούν οι σχετικοί διαγωνισμοί για την Αντιπυρική προστασία του Δήμου Σερρών έτους 2025 προϋπολογισμού 58.643, 40 ευρώ χωρίς τον ΦΠΑ και για την παροχή υπηρεσίας συντήρησης κοινοχρήστων χώρων πράσινου συνολικού προυπολογισμού 295.184, 72 ευρώ με τον ΦΠΑ.
Β. Χρυσανθίδης: «Υπάρχει μεγάλη γκρίνια από τους δημότες»
Ο δημοτικός σύμβουλος Βασίλης Χρυσανθίδης αναφερόμενος στο διαγωνισμό για την αντιπυρική προστασία υποστήριξε ότι η δημοτική αρχή έχει αργήσει αφού διανύουμε ήδη τον Μάιο. Επιπρόσθετα ανέφερε ότι υπάρχουν γκρίνια και πολλά παράπονα από τους δημότες για την κατάσταση που επικρατεί αφού ο Δήμος αδυνατεί να συντηρήσει τους κοινόχρηστους χώρους πράσινου.
«Το θέμα αυτό έρχεται για έγκριση πολύ καθυστερημένα. Το θέμα το γνωρίζατε και σας το είχαμε επισημάνει στην 11η συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής όταν δόθηκε η παράταση στον ανάδοχο για 49 ημέρες, η οποία λήγει σε λίγες ημέρες. Πώς θα λειτουργήσει ο Δήμος στον τομέα αυτό; Για ποιο λόγο καθυστερήσατε τόσο πολύ; Μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία του διαγωνισμού τα προβλήματα με τα χόρτα θα μεγιστοποιηθούν», τόνισε ο κ.Χρυσανθίδης.
Ο ίδιος σημείωσε ότι το διαθέσιμο ποσό των 70.000 ευρώ για το πράσινο το 2025 στους δημόσιους χώρους όπως και για την κοπή του χλοοτάπητα των γηπέδων, ενεργών και μη, είναι πολύ μικρό. «Τα προβλήματα είναι πολύ μεγάλα και θα βαρύνουν εσάς ως δημοτική αρχή. Όλα αυτά δείχνουν από μέρους σας μια ανωριμότητα, μη παρακολούθηση των ημερομηνιών που λήγουν οι διαγωνισμοί και γενικά ένα κακό προγραμματισμό. Το ίδιο θα συμβεί και με την αποκομιδή των απορριμμάτων ακόμη δεν μας έχει έρθει για έγκριση η μελέτη για την διεξαγωγή του διαγωνισμού», υπογράμμισε.
Επισήμανε, εξάλλου, ότι δεν δέχεται ως επιχείρημα για την καθυστέρηση των διαγωνισμών την υποστελέχωση των υπηρεσιών αφού όπως είπε η κατάργηση της ΚΕΔΗΣ και του ΟΠΑΚΠΑ ενίσχυσε σημαντικά τον Δήμο με προσωπικό.
«Δέχομαι την υποστελέχωση στην τεχνική υπηρεσία και την καθαριότητα, δεν το δέχομαι για το διοικητικό προσωπικό. Υπάρχουν υπάλληλοι σε γραφεία που δεν κουνούν το δακτυλάκι τους. Ο ΟΠΑΠΚΑ και η ΚΕΔΗΣ έχουν ικανά στελέχη που αν αξιοποιηθούν η κατάσταση μπορεί να αντιμετωπιστεί», ανέφερε ο Βασίλης Χρυσανθίδης.
Π. Χράπας: «Βάλτε τις υπηρεσίες να δουλέψουν να προλαβαίνουν τις προθεσμίες»
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η τοποθέτηση του δημοτικού συμβούλου Παντελή Χράπα. Υποστήριξε ότι η αδυναμία συντήρησης του πράσινου αλλά και η υποστελέχωση της υπηρεσίας καθαριότητας (αποκομιδή των απορριμμάτων) θα δημιουργήσει μία δύσκολη κατάσταση. «Βάλτε τις υπηρεσίες να τρέχουν τους διαγωνισμούς και να βλέπουν τα χρονοδιαγράμματα, ώστε να αντιμετωπιστεί η κατάσταση» είπε ο κ. Χράπας κορυφώνοντας την κριτική του.
Ν. Κουφοτόλης: «Παρακολουθούμε την πορεία των διαγωνισμών, θα αντιμετωπίσουμε την κατάσταση»
Ο πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Νίκος Κουφοτόλης αμφισβήτησε τα λεγόμενα του Βασίλη Χρυσανθίδη ότι ο Δήμος ενισχύθηκε με προσωπικό με την κατάργηση των νομικών υπηρεσιών ΚΕΔΗΣ και ΟΠΑΠΚΑ. Είπε ότι ο Δήμος αξιοποιεί την δυνατότητα στελέχωσης με προσωπικό ΑμεΑ στην ταμειακή υπηρεσία και το λογιστήριο και θα διεκδικήσει περαιτέρω στελέχωση του από το σχετικό πρόγραμμα. «Παρακολουθούμε την πορεία των διαγωνισμών και θεωρώ ότι θα το αντιμετωπίσουμε. Και τα προηγούμενα χρόνια υπήρχαν καθυστερήσεις στους διαγωνισμούς » είπε στην τοποθέτηση του ο πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής.
O Bασίλης Χρυσανθίδης παίρνοντας ξανά τον λόγο συμφώνησε ότι παρατήρησε ότι πράγματι υπήρχαν καθυστερήσεις στη διενέργεια των διαγωνισμών και τα προηγούμενα χρόνια. «Εδώ, όμως, βρισκόμαστε για να διορθώνουμε τα λάθη. Εσείς λέγατε ότι αυτά θα τα διορθώσετε», είπε χαρακτηριστικά.