Η ερώτηση Λεονταρίδη, η παραδοχή Τάτσιου ότι ο δρόμος Αγκίστρου-Λουτρών δεν είναι πλήρως θεσμοθετημένος και η αντεπίθεση Δομουχτσίδη
Στην επιφάνεια βρίσκεται τις τελευταίες μέρες, το ζήτημα της σύνδεσης του Αγκίστρου με τα ιστορικά Λουτρά της περιοχής, μετά την κοινοβουλευτική παρέμβαση του Βουλευτή Σερρών της Νέας Δημοκρατίας Θεόφιλου Λεονταρίδη και τη δημόσια αντιπαράθεση που ακολούθησε μεταξύ της σημερινής και της προηγούμενης δημοτικής αρχής.
Αφορμή αποτέλεσε η επιστολή του Πανελλήνιου Συλλόγου Ιαματικών Πηγών και Λουτροπόλεων Ελλάδος, ο οποίος περιέγραψε ως «απογοητευτική» την εικόνα του δρόμου που συνδέει το χωριό με τα Λουτρά Αγκίστρου. Στην επιστολή τονίζεται ότι εδώ και περισσότερα από τριάντα χρόνια οι κάτοικοι ζητούν τη δημιουργία ενός σύγχρονου δρόμου με πεζοδρόμια, φωτισμό και ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει υπάρξει ουσιαστική πρόοδος.
Η παρέμβαση Λεονταρίδη
Η παρέμβαση αυτή προκάλεσε την κοινοβουλευτική κινητοποίηση του Βουλευτή Σερρών Θεόφιλου Λεονταρίδη, ο οποίος κατέθεσε ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Εσωτερικών και Τουρισμού, ζητώντας να εξεταστεί η δυνατότητα χρηματοδότησης του έργου.
Λεονταρίδης: Ερώτηση στη Βουλή για την αναβάθμιση του δρόμου Αγκίστρου-Λουτρών
Στην ερώτησή του, ο κ. Λεονταρίδης χαρακτηρίζει τη λουτρόπολη του Αγκίστρου ως έναν από τους σημαντικότερους και διαρκώς αναπτυσσόμενους προορισμούς ιαματικού και εναλλακτικού τουρισμού στη Βόρεια Ελλάδα, επισημαίνοντας ότι συμβάλλει ουσιαστικά στην τοπική οικονομία και στην ανάπτυξη της ακριτικής περιοχής της Σιντικής.
Όπως αναφέρει, η αυξημένη επισκεψιμότητα που καταγράφεται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους καθιστά ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών πρόσβασης. «Η υφιστάμενη κατάσταση του συγκεκριμένου οδικού τμήματος δημιουργεί σοβαρά ζητήματα οδικής ασφάλειας για κατοίκους και επισκέπτες, ενώ παράλληλα υποβαθμίζει την εικόνα ενός ιδιαίτερα σημαντικού τουριστικού προορισμού της περιοχής», σημειώνει χαρακτηριστικά ο Σερραίος βουλευτής, ζητώντας από τα αρμόδια υπουργεία να εξετάσουν την ένταξη του έργου σε κατάλληλο χρηματοδοτικό πρόγραμμα ή τη χορήγηση έκτακτης χρηματοδότησης.
Η απάντηση του Δήμου Σιντικής
Η απάντηση της Δημοτικής Αρχής Σιντικής ήταν άμεση και ιδιαίτερα αιχμηρή. Σε εκτενή ανακοίνωσή του ο Δήμαρχος Γιώργος Τάτσιος υποστήριξε ότι η παρουσίαση του έργου ως ενός «μικρού και εύκολου» τεχνικού ζητήματος δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. «Η απλοϊκή προσέγγιση ότι η διαμόρφωση του δρόμου ενός χιλιομέτρου από το χωριό Άγκιστρο έως τα Λουτρά είναι ένα μικρό έργο χαμηλού κόστους που απλώς παραμελείται, αδικεί την πραγματικότητα και υποτιμά τη νοημοσύνη των κατοίκων», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Δήμος Σιντικής: «Χωρίς θεσμική λύση δεν μπορεί να γίνει έργο στον δρόμο των Λουτρών Αγκίστρου»
Σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, το πρόβλημα είναι βαθιά θεσμικό και συνδέεται με παλαιές διανομές του 1958, ιδιοκτησιακές εκκρεμότητες, ζητήματα κτηματολογίου, δασικών χαρτών και πολεοδομικών περιορισμών. Ο κ. Τάτσιος προχώρησε μάλιστα σε μια παραδοχή με ιδιαίτερη σημασία για την εξέλιξη της υπόθεσης, σημειώνοντας ότι ο δρόμος «με τη νομική έννοια του όρου δεν υφίσταται στο σύνολό του ως εγκεκριμένο οδικό δίκτυο».
«Καμία τεχνική υπηρεσία δεν μπορεί να υπογράψει έργο σε μη θεσμοθετημένη οδό», τονίζει ο δήμαρχος, προσθέτοντας ότι καμία χρηματοδότηση δεν μπορεί να αξιοποιηθεί αν προηγουμένως δεν επιλυθεί το ιδιοκτησιακό και πολεοδομικό καθεστώς της περιοχής. Παράλληλα, ο Δήμος υποστηρίζει ότι η οριστική λύση μπορεί να προκύψει μόνο μέσω των Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων, τα οποία θα καθορίσουν με νόμιμο τρόπο το οδικό δίκτυο και τις χρήσεις γης.
Οι “βολές” του πρώην στον νυν
Η ανακοίνωση του Δήμου Σιντικής προκάλεσε την άμεση αντίδραση του πρώην Δημάρχου Φώτη Δομουχτσίδη, ο οποίος υποστήριξε ότι η σημερινή διοίκηση ουσιαστικά επιβεβαιώνει σήμερα όσα ο ίδιος υποστήριζε επί χρόνια. «Όπως αναφέρεται και από τη Δημοτική Αρχή, η υφιστάμενη χάραξη βασίζεται σε διανομές του 1958 και σε διανοίξεις που έγιναν πριν από πολλά χρόνια από παλαιότερους κοινοτάρχες. Επίσης, όπως αναφέρεται, καμία τεχνική υπηρεσία δεν μπορεί να υπογράψει έργο σε μη θεσμοθετημένη οδό. Δηλαδή όταν φτιάχθηκε ο δρόμος δεν αποζημιώθηκαν οι κάτοικοι ή δεν παραχώρησαν τα χωράφια τους στην Κοινότητα;» διερωτάται.
Ο πρώην δήμαρχος αποδίδει το πρόβλημα στο γεγονός ότι ο δρόμος δεν ανήκει «καθαρά» στον Δήμο, σημειώνοντας ότι αυτό ακριβώς ήταν το ζήτημα που ο ίδιος επιχειρούσε να αναδείξει κατά τη διάρκεια της θητείας του. «Για αυτό υπάρχει ιδιοκτησιακό πρόβλημα. Για αυτό και στις προεκλογικές ομιλίες μου δεσμευόμουν να επιλύσω πρώτα αυτό το πρόβλημα και μετά όλα τα άλλα. Τόσο μεγάλης σημασίας είναι», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, εξαπολύει πολιτικά πυρά προς τη σημερινή διοίκηση, υποστηρίζοντας ότι προεκλογικά διατύπωνε υποσχέσεις για παρεμβάσεις στον δρόμο χωρίς να αναδεικνύει τις δυσκολίες που σήμερα επικαλείται. «Ο κ. Τάτσιος και άλλοι υποψήφιοι έταζαν να κάνουν τον δρόμο χωρίς γνώση της σκληρής πραγματικότητας, όπως λένε σήμερα. Οι κάτοικοι τους πίστεψαν. Τώρα όμως που είναι αυτοί υπεύθυνοι, άλλαξε το τροπάριο», σημειώνει.
Η δημόσια αυτή αντιπαράθεση φέρνει στο προσκήνιο ένα ζήτημα που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια ενός έργου μήκους ενός χιλιομέτρου. Διότι, ανεξάρτητα από τις πολιτικές ευθύνες που αποδίδονται εκατέρωθεν, η ουσία παραμένει ότι ένας από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς του Δήμου Σιντικής εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προβλήματα πρόσβασης τα οποία, όπως προκύπτει πλέον από τις ίδιες τις επίσημες τοποθετήσεις, δεν είναι ούτε πρόσφατα ούτε άγνωστα.